Důležitá kritéria pro kvalitní SEO



Základem fungující optimalizace pro vyhledávače je správně provedený linkbuilding. Odkazy vedoucí na Vaši stránku rozhodnou o tom, na jakém místě se ve vyhledávači umístíte, a proto je důležité dodržovat jistá kritéria. Pojďme si společně představit kritéria, která mají pro vyhledávače největší váhu.

Tématika a podobnost webu
Největší chybou nezkušených linkbuilderů je získávání odkazů ze stránek, které nejsou tématicky blízké. Odkazy vedoucí z takových stránek nám nepřináší žádnou hodnotu, ba naopak. Problém nastává ve chvíli, kdy na naši stránku vede veliké množství netématických odkazů. V takovém případě můžeme dostat dokonce postih a veškeré naše snažení by tímto bylo zmařené.

Kvalita stránky
Nadmíru důležitá je kvalita stránky, ze které na nás vedou odkazy. Cenné odkazy vedou ze stránek poskytujících hodnotný obsah (musí být přínosné pro návštěvníky). Tyto stránky vždy Google hodnotí pozitivně, a stejně tak hodnotí i umístěné odkazy.

Negativně pak Google hodnotí odkazy vedoucí ze stránek, jež jsou nepřirozené, nehodnotné a neaktualizované. Takové stránky se ve vyhledávání nacházejí na posledních místech a zpětné odkazy z těchto webů jsou pro nás nehodnotné. Na začátku má každý budoucí autor představu, jaký bude mít web účel. Podle toho pak také vypadá tvorba webových stránek, psaní obsahu a jejich výsledná kvalita.

Návštěvnost
Samotná návštěvnost se může jevit jako kritérium pro reklamu nikoli pro SEO, opak je ale pravdou. I vyhledávače si poměrně hodně všímají návštěvnosti webových stránek a částečně podle ní určují sílu odkazu. Návštěvnost webové stránky Vám také zaručí kvalitu, která je pro linkbuilding nezbytná.