Základem
fungující optimalizace pro vyhledávače je správně provedený linkbuilding.
Odkazy vedoucí na Vaši stránku rozhodnou o tom, na jakém místě se ve
vyhledávači umístíte, a proto je důležité dodržovat jistá kritéria. Pojďme si
společně představit kritéria, která mají pro vyhledávače největší váhu.
Tématika a
podobnost webu
Největší
chybou nezkušených linkbuilderů je získávání odkazů ze stránek, které nejsou
tématicky blízké. Odkazy vedoucí z takových stránek nám nepřináší žádnou
hodnotu, ba naopak. Problém nastává ve chvíli, kdy na naši stránku vede veliké
množství netématických odkazů. V takovém případě můžeme dostat dokonce postih a
veškeré naše snažení by tímto bylo zmařené.
Kvalita
stránky
Nadmíru
důležitá je kvalita stránky, ze které na nás vedou odkazy. Cenné odkazy vedou
ze stránek poskytujících hodnotný obsah (musí být přínosné pro návštěvníky).
Tyto stránky vždy Google hodnotí pozitivně, a stejně tak hodnotí i umístěné
odkazy.
Negativně
pak Google hodnotí odkazy vedoucí ze stránek, jež jsou nepřirozené, nehodnotné
a neaktualizované. Takové stránky se ve vyhledávání nacházejí na posledních
místech a zpětné odkazy z těchto webů jsou pro nás nehodnotné. Na začátku má
každý budoucí autor představu, jaký bude mít web účel. Podle toho pak také
vypadá tvorba webových stránek, psaní obsahu a jejich výsledná kvalita.
Návštěvnost
Samotná
návštěvnost se může jevit jako kritérium pro reklamu nikoli pro SEO, opak je
ale pravdou. I vyhledávače si poměrně hodně všímají návštěvnosti webových
stránek a částečně podle ní určují sílu odkazu. Návštěvnost webové stránky Vám
také zaručí kvalitu, která je pro linkbuilding nezbytná.